Friday, July 1, 2011

~~pasal pe ni?~~


hm.......bile tengok gambar kat atas ni mesti taw nak cakap pasal pe kan?????love...cinta....pyar...amor...ape pun bahasa mesti ade sebut pasal cinta ni....
aku bukan nye terer sangat pun bab cinta ni....

kalau nak cakap makna cinta...mmg tiap org akan cakap bende y lain....sebab cinta tu terlalu subjektif...pe pun jawapan org tentang cinta semuanya takde y salah.....sebab makna cinta tu ley ditafsirkan dengan pelbagai tafsiran......

kalau tanye aku????mmg aku tak dapat nak cakap la....sebab aku tak pandai berkata2....(ayat poyo ke ey???lantak laaa...)
kalau tanye aku cane nak memakna kan cinta mungkin aku ley cakap kot sebab ikut pandangan aku sendiri la kan.....

ok2....cube tanye aku pe pandangan aku tentang cinta....
pandangan aku...
1) cinta Allah tu y hakiki.....
2) cinta Rasulullah y abadi....
3)cinta ayahibu y sejati.....
4)cinta saudara y murni......

y tu mmg dah wajib la kan....kalau ade sape y takde cinta y kat atas tu baik korang sedar diri cepat2.....ayoookkk....

tp y aku nak kupas ni cinta y ditujukan pada seseorang la...makna kata????maksudnye cinta y dirasakan pada seseorang...pening kan????hahaha...mmg pun sebab aku dah mule meraban dah....

(tp rambut aku takde la camtu k...ehehehe)

cinta.....
1)bile kite rase kite takley nak hilang seseorang....
2)bile kite rindu seseorang.....
3)bile kite taknak tengok die susah....
4)bile kite jeles pe2 y berkaitan
5)bile rase tak nak jauh....
6)bile suke nak majuk2 sebab nak dipujuk....
7)bile sesekali membina impian bersama.....
8)bile rasa hati die n hati korang jadi satu....
9)bile ade gerak hati y same...
10)bile susah senang tu same2...
11)banyak lagi la.....(sebab banyak sangat..tu je la ey..)

n korang tambah sendiri sebab aku tau korang mesti ade definisi sendiri....hehehehe....

pada aku perasaan tu macam korang tanam pokok la....

benih cinta y ade dalam hati tu...mule2 tak diendahkan.....pastu jumpe seseorang y mengetuk pintu hati then benih y ade tu disemai ke laman hati.....


pastu dah bercambah....dah makin besar benih td...means rasa kat dalam hati tu dah semakin bercambah.....bile dah bercamah kene pe ye????


ni baja...kalau dah ade pokok kene la baja.....macam tu jugak la dengan perasaan ni....bile perasaan tu dah ade...sepatutnya ianya dibajai dengan sayang, rindu, kasih, ambik berat n ape2 lagi la y berkaitan...tp y penting kene selalu doa la moga rasa tu sentiasa diredhai Allah....moga perhubungan y ade sentiasa dirahmati dan dilindungi.....

pas tu kene la siram.....bile sayang kene la jaga baik2......bukan la kene siram si die sampai lencun basah...tp kene siram dengan elemen2 y ley kukuhkan kasih sayang tu......kan3????

then bile pokok dah besar..means perasaaan tu dah kukuh,kene la jaga supaya tak mati.....sebab kite takkan ley nak hilg org y kite sayang kan????

pasa aku...camtu la...kalau korang tak same ngan aku...tu terpulang la....pada aku cam tu la....tp kene sentiasa bergantung pada Allah.....sebab jodoh sume kat tangan Allah k...

pada aku..aku dah jumpe sape y aku jumpe teman hidup...aku keep on berdoa je pada Allah tuk jadi kekasih halalnya.....sebab tak penah ade y dapat ganti tempat die...sangat istimewa...dan aku berserah bulat2 pada Allah....

sayang...
ko tau aku sayang ko cane kan????
ko tau aku takkan hancurkan hati ko kan......
ko tau aku tak ley majuk n marah lame2 ngan ko kan???
ko pun camtu kan???
sebab hati ko n hati aku satu wok....


p/s : walaupun aku ngah rase tak best skng i mean sedih....tp bile wat post ni aku suke....then it reduce my sadness......wok......sayang ko k....

No comments:

Post a Comment